Dalo by se říci, že na motocyklu i na automobilu musí vše perfektně fungovat, aby se stroj nestal nebezpečným ani pro majitele a ani pro ostatní účastníky silničního provozu. Proto je zapotřebí, aby majitel motorových vozidel v pravidelných intervalech kontroloval, zda nedošlo k poškození některé důležité součástky. Pokud se tak stalo, pak je zapotřebí neprodleně porouchanou část opravit. Pokud to není možné, nebo je součástka natolik opotřebovaná, že už by stejně neplnila svou funkci, pak se musí vyměnit za jiný, bezvadný díl. Jedním z takových dílů, který je velice důležitý a možná také proto velmi namáhaný, je spojková lamela. Funkce lamelyje na první pohled jednoduchá, ale rozhodně tomu tak není.
- Je to v podstatě sprostředkovatel mezi setrvačníkem a přítlačným kotoučem spojky.
- Přes tuto součástku je přenášen točivý moment (který vytváří motor) na vstupní hřídel převodovky.
- Lamela má za úkol
- umožnit měkký rozjezd
- možnost rychlého řazení
- redukovat kolísání točivého momentu motoru.
Japonská dokonalost
Japonští výrobci jsou většinou známí svou precizností. Ani v oblasti výrobků, které se týkají motorových vozidel, tomu není jinak. Jestliže si z nabídky japonského kvalitního výrobce nemůžete vybrat tu vhodnou součástku, není problém poskládat ji podle vámi dodaného vzoru nebo rozměru. To se týká i veteránů, na které je někdy opravdu potíž sehnat funkční věci.
- Ani žádný motocykl tedy není problém.
- Ať je jakékoliv značky nebo jakékoliv stáří.
Chtějte tedy součástky, které jsou vyráběné v O.E.M. kvalitě. Což znamená, že výrobce má většinou na daný výrobek licenci a tím máte žádanou kvalitu opravdu zajištěnu. Materiál, ze kterého jsou lamely vyrobeny, mají několik nesporných výhod, které jistě oceníte. Patří k nim vysoká hodnota koeficientu tření s minimální změnou nabobtnání v oleji.